assessments
De Competentie Thermometer is de toonaangevende methode om inzicht te krijgen in de vakbekwaamheid en de ontwikkelmogelijkheden van docenten. Het is een uniek instrument gericht op de dagelijkse praktijk en de ontwikkeling van onderwijstalent.
De rapportage geeft een objectief beeld over: de competenties, persoonlijkheid, motivatie, capaciteiten en ontwikkelmogelijkheden van de leerkracht.
Als gecertificeerd assessor beschik ik over een licentie waarmee ik bevoegd ben om assessments af te nemen. Deze methode kan ik inzetten als startpunt van een begeleiding om scherp te krijgen waar de ontwikkelmogelijkheden liggen of om de hulpvraag helder in beeld te krijgen. U kunt het ook gebruiken als beoordelingsinstrument.
Een volledig assessment kan in één werkdag op school worden afgenomen.
Afhankelijk van het doel, is het ook mogelijk om deelassessements af te nemen, waarbij slechts één of enkele onderzoeken worden ingezet.
Voor uitgebreide informatie over deze methode - klik hier:
De Competentie Thermometer is ontwikkeld volgens de “Algemene Standaard van Testgebruik” van het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP) en de Commissie Testaangelegenheden (COTAN). Bij het ontwerp van de Competentie Thermometer is eveneens rekening gehouden met de nieuwste ISO normen met betrekking tot afname van assessments (ISO 10667-1 en ISO 10667-2, zoals gepubliceerd op 31/08/2010).